Capsule - Pendekatan dalam Pengajaran dan Pembelajaran
Cara Mudah untuk Gamifikasi Pembelajaran
Guru perlu tahu cara mudah untuk gamifikasikan pembelajaran didalam kelas bagi memikat pelajar untuk meneruskan aktiviti sepanjang tempoh pengajaran...
Kefahaman Melalui Reka Bentuk (KMR)
KMR atau kefahaman melalui Reka Bentuk merupakan satu program dibawah program TS25, KMR merupakan salah satu cara pembelajaran merentas subjek secara tematik
Aktiviti "Growth Mindset" di dalam kelas
Ketahui bagaimana meningkat 'brain power' murid di dalam kelas dengan mengamalkan 'Brain Break'. ..
Kaedah Belajar Sejarah Sambil Bermain Kad Bertema
Sejarah merupakan mata pelajaran penting untuk lulus dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)...
Pendekatan Kognitif
Merujuk kepada aktiviti mental yang merangkumi perhatian, ingatan, penghasilan dan pemahaman bahasa, pembelajaran, penaakulan, penyelesaian masalah, dan membuat keputusan...
Kaedah Mengajar Geografi
Geografi merupakan kajian permukaan bumi sebagai ruang dan tempat masyarakat manusia hidup...